2012. július 25., szerda

A lábápolás lépésről lépésre

Most, hogy itt a nyár és a jó idő, előkerülnek a nyitottabb lábbelik, amik gyakran megmutatják a sarkunkat. Ha télen nem is, de ilyenkor illik odafigyelni hogy mennyire ápolt a lábunk. Nem csak esztétikailag fontos, hanem egészségügyileg is.


Bőrkeményedése szinte mindenkinek van, a talpunkat terheli a legnagyobb súly, a bőr védőréteget képez a nyomások ellen (pl cipődörzsölés). Odáig elfajulhat a dolog, hogy bereped a bőr, ami egyrészt nem kellemes érzés, másrészt kialakulhat bármilyen fertőzés.

Most, hogy kiveséztük az okát, jöjjön az ápolása.
1. Először is, áztassuk meg a lábunkat. Én egy lábosba felforralok egy kis vizet, és teszek hozzá kamillát, vagy pár csepp teafaolajat. 10-20 percig kell áztatni (ráérős napjaimon félóráig szoktam, közbe lereszelem, levágom a körmöm, meg kifestem, tv-zek hogy ne unatkozzak :D), hogy a bőr felpuhuljon és könnyedén lelehessen reszelni az elhalt részeket.
2. A habkő segítségével lereszeljük a bőrkeményedést. Olvastam azt is, hogy amilyen irányba elkezded, úgy kell befejezned is. Pl ha valaki függőlegesen kezdte reszelni, akkor úgy kell(ene) a továbbiakban is. Én mindig úgy csinálom ahogy épp kézre áll.
3. A reszelés után jöhet egy kis pedikűr: levághatjuk a lábkörmeinket (bár ez ráér 2 hetente is, mert a lábon nem nő olyan gyorsan a köröm mint a kézfejünkön), meg ki is festhetjük. Amúgy én próbáltam a lábkörmeimet is reszelni, de sose férek hozzá kényelmesen, így inkább feladtam. :D
4. Ezerféle lábápoló krémet találtak már ki, sajnos még én sem találtam meg a tökéleteset, szóval még nem tudok ajánlani, de valamilyennel bekel kenni, hogy hidratálva legyen, akár testápolóval is. Elvileg jó rá az olívaolaj is, bár én a kézfejemre próbáltam, de nem nagyon vált be.
5. Zoknihúzás! Nyáron hülyén hangzik, de így jobban felszívódnak a hatóanyagok, plusz én utálok bekent lábbal a papucsomba belelépni. Elvileg ilyenkor a pamutzokni a nyerő.

Nekem ez az egész általában 1 óráig tart. Elég sok időt eltökölök a bekrémezéssel, masszírozni is szoktam a lábam. :D Heti 1 óra nem sok, bár néha én is lusta vagyok és kihagyom. :/

Hetente 1x szoktam elvégezni a procedúrát. Nem tudom ti hogy vagytok vele, de nekem nem tökéletes a végeredmény, nem olyan a talpam mint a baba segge. :( Persze, nem is lehet olyan, hisz mindennap használva van a talpam, de legalább ápolt, és ez a lényeg. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése