2012. augusztus 9., csütörtök

Bőrradír házilag

A bőrradírozás azért fontos, hogy az elhalt hámréteget eltávolítsuk, így a bőrünk puha lesz. Mellesleg szőrtelenítés előtt a legjobb, mert akkor (ha szerencsénk van) kiszedi a benőtt szőrszálakat.


Legelőször azt se tudtam hogy milyen az a bőrradír meg hogy néz ki, így kipróbáltam a Balea-s bőrradírt tengeri sóval. Szép kék színe volt, és az illata olyan sós, tengeri volt, nagyon jó volt. :) Egy sima bőrradír volt, ha valaki nem akar bíbelődni házilag az elkészítésével, annak megfelel. De én csak kiakartam próbálni hogy milyen is egy bőrradír, azért vettem meg.

Google barátom segítségével keresgéltem hogy házilag hogy tudnék egy ilyet összehozni; rengeteg találatot kaptam. Sokfajta van, a nagyon egyszerűtől a rengeteg összetevőstől bármilyet meglehet találni. Én az egyszerű verziót használtam, amihez 2 összetevő kell:
*olívaolaj
*só
A só ne apró szemű legyen (az inkább arcradírnak való), hanem a közepes méretű. Egyszer próbáltam nagy szeművel, de nem "olvadt" el a bőrömön, és néhol felkarcoltam vele magamat. 

Egyszerre csak egy adagot érdemes elkészíteni, ami nekem kb 1 kisevőkanálnyi olívaolajból és egy-másfél kisevőkanálnyi sóból áll. Még sose csináltam egyszerre nagyobb adagot, igaz hogy a só tartosít, de én jobban szeretem "frissen".

Nem csinál semmi extrát a bőrünkel, csak selymessé teszi azt. Érdemes utána tusfürdővel lemosni, mert sima vízzel nem mindig jön le az olaj.

Nekem így néz ki a bőrradírom, szép sárga színe van. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése